Walesinterrierikerho ry. perustettiin vuonna 1975 ja sen kotipaikka on Helsinki. Kerhon toiminta-alue on koko Suomi. Yhdistyksen tarkoituksena on toimia walesinterriereistä kiinnostuneiden henkilöiden yhdyssiteenä sekä pyrkiä edistämään rodun tuntemusta ja jalostusta Suomessa.

Kerhossa oli vuoden 2019 lopussa 72 jäsentä. Walesinterrierikerho on jäsenenä Suomen KennelliitossaHelsingin Seudun KennelpiirissäSuomen Terrierijärjestössä ja Suomen Agilityliitossa.

Kerho järjestää tapahtumia, kuten virallisia ja epävirallisia rodun näyttelyitä, trimmauskursseja, ulkoilupäiviä ja muita yhteistilaisuuksia. Mikäli erillistä erikoisnäyttelyä ei järjestetä, toimii STJ:n päänäyttely TerriEri rodun päänäyttelynä. Walesinterriereiden agilitymestaruudesta kisataan vuosittain SAGI:n virallisten kilpailujen yhteydessä. Kerho pyrkii myös lähettämään joukkueita agilitykilpailuihin vuosittain.

Walesinterrierikerhon vuosikokous pidetään keväisin. Yhdistys tiedottaa toiminnastaan näillä sivuilla, Walesinterrierikerho ry, Welsh Terrier Club of Finland -Facebook-ryhmässä sekä jäsenkirjeillä.

Walesinterrierikerhon jäseneksi voi liittyä lähettämällä hakemuksen hallitukselle ja maksamalla hakemuksen lähettämisen jälkeen jäsensihteeriltä saatavien ohjeiden mukaisesti jäsenmaksun. Jäsenmaksuun kuuluu STJ:n Terrilife-lehti, jossa kerholla on oma palsta.